förlossningen<3

Vilken grej säger ja bara fy fasen!!!

Okej jag fick värkar tre på natten mellan den 6-7 sep alltså måndag natt, så då känndes det att nu börjar det kännas nått, så jag låg och vänta lite sen när klockan var vid 6 på morgonen ringde jag älsklingen och sa att nu tror jag att det är nått på G, så han åkte hem och vi åkte in vid 9 el 10 på morgonen då sa dom att nej louise den verkar inte va så mogen och du e inte öppen så det kan ta 2 dagar el 2 timmar el veckor så åk hem och vänta ut!! Okej sa jag men svor på vägen hem för kännde att va fan vad detta ska va HOPPLÖST DÅ!
Ja så vi åkte hem och jörgen skulle bli tvungen att åka tillbaka vid 6 på kvällen och jag kännde mig bara så ledsen... Men jag sa att nej men vi åker in då innan då moste åka och bara se så att jag inte är öppen nått så kan då åka sen då, så det gjorde vi och vi kännde att ehhh vi åker bara in och kollar då men de har säkert inte hänt nått men men.... Så kolla vi då och JIPPI, jag va då öppen 2-3 cm. Så det va inge snack om saken om att han då skulle åka tillbaka , nu var det bara att stanna på förlossning för oss!!! Alltså vilken lycka och vilken tur att vi kolla innan han skulle åka då;)

Ja så fick ett rum och vi kolla värkar och gjorde massa koller och så sen fick jag ett Lavendel bad där så att värkaran skulle bli mildare och älskling satt där breve mig och höll mig sällskap. Sen in på rumet och kolla om man öppnats mer och så då och det tog tid innan jag vart öppen 5 cm. Det var jag inte fören onsdag morgon och då sa dom att nu kanske du öpnnas bara 1 cm i timmen, så tänkte att detta kommer at tid det me, och jävlar vad ont jag hade så först vid 3cm öppen så fick jag ryggmärgsbedövning och den tog bra så då känndes det som att gud nu är jag i HIMMELEN;) fy fan vad skönt, nu kan jag sova , så jag sov i ca 2 timmar sååå skönt;) sen när jag vakna då när jag va öppen 5 cm så hade jag så satans ONT, och dom skulle då´spruta in mer i ryggen men det tog bara på en sida så det hjälpte ju inte alls!! Så då i värkaran jag hade som kom varannan MINUT skulle dom sätta en ny spruta i ryggen vilket inte alls va lätt med tanke på att det gjorde så sjukt ont!! Ja så till slut så satte inte den sig heller så nu var jag utan bedövning hade värkar varannan minut och trodde faktist att nu dör jag för så ont gjorde det! Då kolla dom alltså 2 timmar efter att dom sagt att jag va öppen 5 cm och då va jag ÖPPEN HELT. Hade allts¨å öppnat mig dom sista 5cm på 2 timmar så inte konstigt att det gjorde sååå ONT!

Så då sa dom ja nu snart louise är det dags att KRYSTA!!! "Va , sa jag NU??" När det gör så här jävla ont! Det klarar jag ALDRIG, jag dör snart heldre!!
Då i den smärtan så va det som att jag bara försvann helt. Det va helt sjukt men att ha så ont gjorde att jag som bara försvann, fatta ingenting vad som hände , vad jag höll på me osv... Först våga jag inte krysta men sen så tänkte jag bara att nej nu JÄVLAR skiter jag i om jag spriker el dör jag orkar inge mer. Så jag tog i så jag höll på att spränga varenda åder i kroppen!! Helt sjukt! Sen kom läkaren in för dom såg att min puls gick ner och mitt syre och bebisens hjärta slog sämre så nu vart det lite bråttom och hade dom inte klippt mig så hade inte lillen kommit ut så i sista krystet så klippte dom ca 2 och en halv cm typ och då sa det bara SPLÄCH"" så va han ute;)
Kände vad varmt det vart men fatta fortfarande inte ett skit! Så Kom han upp min mage då fatta jag . Och gud vad jag grina, vart så lycklig. Och älskling vart me nog som en chook för han me;)
Helt under bart och då va klockan 12 och 45 då han kom på onsdag den 8 september;)<3<3<3
Moste bara säga det att Jörgen var  helt underbar hela förlossningen, han gjorde så att jag orka , jag vart lite jävlig där när jag hade så ont , jag vart helt galen om han inte höll i lustgasen el om han inte höll mig i handen, han fick inte göra nått när jag hade så ont, han försökte pussa på mig och allt men jag vart helt GALEN då.. Men med den smärtan som inte ens går att beskriva så vart jag helt galen, skrek som ett jäkla MONSTER och ville bara dö faktist!!

Men iaf så va han helt UNDERBAR min älskling tack för det mitt hjärta!!;) Jag och sen då när våran lille Patrik kom ut så försvann all smärta och vi var lyckligaste I VÄRLDEN.. Fy fan vad glad jag vart och är så himla lycklig sen dess;) Har aldrig känt så starka känslor och kärlek som nu. Det är helt galet vad jag är lycklig;)<3 Nu 2 dagar efter jag varit på BB så är jag hemma och håller nu på att fatta att jag är mamma nu ju! Helt galet ju;) Han är det finaste jag vet och är världens lyckligaste MAMMA<3

Jag vill hylla och tacka några för att ni varit så goa och hälsat på , ställt upp, tacka för presenter vi fått och att ni kom till bb och att ni finns och fans;)
Tack och hyllning till SÅ KLART Jörgen;) min syster, pierr, sarah , jonny, Lina jenny, ewa, Jenny, all personal på förlossningen;)  Tack för allt<3

Ja så nu är man hemma och har fullt upp, sovit ca 11 timmar nu samalagt på 5 dagar, ömma tuttar som ammar hela tiden typ hahah. myser  hela tiden hinner knapt äta sova el göra nått men det är galet underbart, och jag kommer snart få rutin på det här och då blir det lättare. Visst gör det ont i ponani och så och allt detta tar ju tid att läka men det gör mig inte ett SMACK;) Allt är som en stor lättnad bara och nu börjar mitt nya liv som Mamma som jag längtat så länge efter;)

Så där ja nu har jag berättat om min förlossning! Skulle ljuga om jag sa att det inte gjorde ont el att de va lätt för det VA DET INTE! Hade förberätt mig på det värsta men detta var 10000 gånger ondare en vad jag kunde ana faktist och så är det bara!

Nej nu ska jag mya med min son, nu sover han men vill nog ha mat snart i gen;) kram vi hörs snart;)

Mina 2 hjärtan<3 älskar er<3


Kommentarer
Postat av: Diana

Åh va underbart att han är hos er nu lille Patrik!

Men usch va jag får flaschbacks till min förlossning med Jack nu när jag läser om din & gud så rädd jag är för att föda igen...Men men, det ska gå det me, Jack kom ju ut så jag hoppas han har banat väg nu! =) I mars är det dags igen... =)



Super grattis till er lilla familj!

Nu börjar ett nytt kapitel i ert liv som är helt underbart!

Kram till er alla*

2010-09-11 @ 21:03:48
URL: http://dianasvantan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till er lilla son! Vad arbetar din kille med som är borta så mycket? Har hans jobb inte överseende med att han fått barn? =/ Lycka till med allt

2010-09-12 @ 16:07:53
Postat av: Nathalie

Grattis till er! =)

2010-09-12 @ 17:45:24
URL: http://nathaliesellen.blogg.se/
Postat av: Natha

Grattis igen :) Han är så himla söt!

2010-09-12 @ 21:17:21
URL: http://nossttam.blogg.se/
Postat av: Linda Gustafsson

GRATTIS Louise :) <3

2010-09-13 @ 21:58:08
Postat av: Anonym

Tack alla;) ja super mys är det och världens lyckligaste är jag;)



Men gud grattis Diana ;) så det blir bebis i gen gud så mysigt;) ja ont gorde det men ja om det kommer jag säkert att göra ändå;) <3 lycka till gumman;) kram

2010-09-15 @ 22:35:52
Postat av: Anonym

2010-09-15 @ 22:36:17
URL: http://http://louisenotlikeyou.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Gud så söt han är! Grattis till er båda!

2010-09-18 @ 00:12:55
URL: http://yazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0